Utolsó frissítés: 2025-04-23
Újfajta visszaváltó automata jelent meg Magyarországon. Mostantól fesztiválokon és tömegrendezvényeken is könnyen visszaválthatjuk a palackokat, dobozokat, üvegeket.

Áprilisban két helyszínen, a 40. jubileumi Telekom Vivicittán és a Hungexpon megrendezett CONSTRUMA 2025 kiállításon találkozhattak hazánkban egy új, mobil visszaváltó automatával a felhasználók. Ez a jövőben fesztiválokon és tömegrendezvényeken teszi lehetővé majd a fémdobozok, a PET palackok és az üvegek visszaváltását.
A MOHU tulajdonában lévő, és a Returmatic Solutions Zrt. által üzemeltetett magyar fejlesztésű, innovatív automaták szinte bárhol telepíthetők az adott rendezvényen.
Kapacitásuk pedig a visszaváltott dobozok, üvegek és palackok méretétől és súlyától függően 2000 és 4500 palack között mozog.
Magyarországon 2024. január elsején vezették be az italcsomagolások kötelező visszaváltási rendszerét.
Ez a MOHU által működtetett REpont rendszerben zajlik. A gyártók tavaly június 30-ig kaptak haladékot, ettől a dátumtól már nem hozhatnak forgalomba nem visszaváltható italcsomagolású termékeket.
Július óta immár 1,5 milliárd palackot, üveget és dobozt váltottak vissza hazánkban a REpontnak köszönhetően.
A fesztivál automata egy hazai fejlesztés, amely segíti a rendezvények környezetvédelmi törekvéseit, és hozzájárul az újrahasznosítás növeléséhez. Az automatával áprilisban két helyszínen találkozhattak a fogyasztók, a Telekom Vivicittán és a Hungexpon megrendezett CONSTRUMA 2025 kiállításon.
Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója elmondta:
„Bízunk benne, hogy a látogatók pozitívan fogadják ezt az új kényelmi szolgáltatást, hiszen így közvetlenül a rendezvény helyszínén, egyszerűen és gyorsan visszaválthatják az üres palackokat. Az első tapasztalatok már most azt mutatják, hogy a közönség nyitott és aktív ebben a tekintetben. ez az automatás megoldás nemcsak a környezet védelméhez járul hozzá, hanem segíti a tudatos fogyasztói magatartás kialakulását is.”
Az új automatákat kifejlesztő és gyártó Returmatic Solutions Zrt. egyelőre hármat gyártott le az új automatákból, amit kifejezetten azzal a céllal fejlesztettek ki a MOHU felkérésére, hogy a fesztiválokon, tömegrendezvényeken és sporteseményeken is egyszerűen visszaválthassák a kiürült palackokat a résztvevők.
A három gépcsoport közül kettő fémdobozokat és PET palackokat kezel, a harmadik pedig ezek mellett üvegeket is.
A telepítésükhöz a megfelelő méretű és minőségű területen kívül csak áramellátás szükséges. Ennek, és a kialakítása miatti nagyfokú mobilitásnak köszönhetően tökéletesen alkalmasak arra, hogy fesztiválkörnyezetben biztosítsák a visszaváltás lehetőségét a résztvevőknek.
Az automatákat egy szintén magyar gyártású utánfutón lehet a fesztiválok területére szállítani, majd rögzítés és az áramellátás biztosítását követően működésbe is hozhatók.
Az újfajta automatáknál a hazai üzletekben már megszokott gépekhez hasonlóan elérhető az utalás a MOHU applikációjában regisztrált felhasználók számára, és jótékonysági célra is fel lehet ajánlani a visszakapott 50 forintokat. Illetve a szervezők döntésétől függően, a rendezvényen levásárolható bón nyomtatására is van lehetőség.
További hírek:
- 640 ezres kezdőbér? A technikum ma már nem B-tervUtolsó frissítés: 2025-10-26 A technikumi képzés versenyképes fizetést, ösztöndíjat és adómentességet kínál – a jövő itt kezdődik. A technikum ma már nem a „második legjobb” opció – hanem egyre inkább az első. A Tomori Pál Katolikus Gimnázium főigazgatója szerint a fiatalok tudatosan keresik azokat a képzéseket, amelyek pénzügyi stabilitást, továbbtanulási lehetőséget és támogató közösséget kínálnak.… További információ: 640 ezres kezdőbér? A technikum ma már nem B-terv
- A Google trónja inog – a ChatGPT veszi át a kereséstUtolsó frissítés: 2025-10-22 A keresés többé nem kulcsszavakról és linkekről szól. A mesterséges intelligencia, különösen a ChatGPT, új korszakot nyitott: a felhasználók már nem találatokat akarnak, hanem válaszokat. A Google piaci részesedése először csökkent 90% alá, miközben egyre többen fordulnak az MI-alapú keresés felé – nemcsak világszerte, hanem Magyarországon is. A digitális világ átalakul, és… További információ: A Google trónja inog – a ChatGPT veszi át a keresést
- Ők azok, akik válságban is nyernek – Rekordprofittal zárták az évet. Mi a titkuk?Utolsó frissítés: 2025-10-20 2024 a magyar vállalkozások fekete éve volt – de néhány cég valósággal berobbant a válság közepén. Miközben az országos profit 11%-kal esett, ők növekedtek, bővítettek és új munkahelyeket teremtettek. Az Opten friss elemzése szerint ezek a vezetők nemcsak túlélték a válságot, hanem példát mutattak egész Magyarországnak. Mi a sikerük kulcsa? Dr. Csorbai… További információ: Ők azok, akik válságban is nyernek – Rekordprofittal zárták az évet. Mi a titkuk?
- E-autó pánik Magyarországon: Mi tartja távol a sofőröket?Utolsó frissítés: 2025-10-19 Bár az elektromos autók hódítanak a világban, a magyar autósok többsége továbbra is bizalmatlan. Ár, hatótáv, szervizelhetőség – ezek a tényezők tartják vissza a vásárlókat. De mi az igazság a villanyautókról, és miért várnak a magyarok? A legfrissebb kutatás most mindent elárul. Érdekes információk derültek ki a Kovács Autóalkatrész Kft. által több… További információ: E-autó pánik Magyarországon: Mi tartja távol a sofőröket?
- Kiberpánik: A cégek többsége késésben a biztonsági felkészülésselUtolsó frissítés: 2025-10-17 Az EU új kiberbiztonsági irányelve, a NIS2 határideje vészesen közeleg. De a magyar vállalatok többsége még nincs felkészülve: sok helyen a legfontosabb alapok hiányoznak, ami komoly jogi és biztonsági kockázatot jelent. A ServerElite közel 500 magyar cég IT szakembereinek és rendszergazdáinak válaszai alapján készített tanulmányt. Eszerint, az érintett vállalkozásoknak csupán 35%-a kezdte… További információ: Kiberpánik: A cégek többsége késésben a biztonsági felkészüléssel
Facebook oldalunk: ITT>>>

Miklós Edit újságíró, főszerkesztő és szövegíró, a FreeMix lapcsalád alapítója. Korábban Koronczay Editként ismerhették a nézők és olvasók. Több mint 25 éve dolgozik a médiában: az Echo TV, a Duna TV és a Magyar Televízió szerkesztő-riportereként kezdte pályáját, majd a Femina és a Cafeblog újságírójaként folytatta.
Saját lapcsaládja ma már havi 3-4 milliós olvasottsággal működik. Célja, hogy hitelesen, közérthetően és inspiráló módon mutassa be a világ eseményeit. Hogy hidat építsen az újságírás és az olvasók között – hiteles, emberközeli tartalmakkal.
Miklós Edit számára fontos, hogy az információ ne csak adat legyen, hanem érték — ami segít eligazodni a mindennapokban.
A szakmája egyben a szenvedélye is.
Az infopress.hu célja, hogy hitelesen, közérthetően és inspiráló módon mutassa be a világ eseményeit.
Tematikája: érdekességek, kommunikáció, sajtó, elemzések
Miklós Edit írásai rendszeresen megtalálhatók a FreeMix lapcsalád online magazinjaiban is:

