Utolsó frissítés: 2025-10-19
Bár az elektromos autók hódítanak a világban, a magyar autósok többsége továbbra is bizalmatlan. Ár, hatótáv, szervizelhetőség – ezek a tényezők tartják vissza a vásárlókat. De mi az igazság a villanyautókról, és miért várnak a magyarok? A legfrissebb kutatás most mindent elárul.
- Kutatás: a többség még nem kér az e-autózásból
- Az ár és a hatótáv tartja vissza a villanyautók vásárlóit
- A magyar autósok többsége továbbra is bizalmatlan az elektromos autózással szemben.

Érdekes információk derültek ki a Kovács Autóalkatrész Kft. által több mint 1500 fő bevonásával végzett online kutatásból. Ismerd meg a legfrissebb kutatás eredményeit, mérlegeld az előnyöket és hátrányokat, és dönts tudatosan a következő autódról!
- A válaszadók 96 százaléka nem használ villanyautót.
- 78 százalékuk pedig nem örülne, ha a jövőben kizárólag ilyen járművek közlekednének.
- A legfőbb aggályok között a hatótáv (76,8%) szerepel.
- illetve aggodalomra d okot a válaszadók között az akkumulátor élettartama (65,3%).
- riasztóak az emberek számára a szervizhálózat hiányosságai.
- A magyar autós társadalom többsége óvatosan, sőt kifejezetten bizalmatlanul közelít az elektromos autózáshoz.
Kovács István ügyvezető szerint a bizalmatlanság nem ideológiai, hanem gyakorlati okokra vezethető vissza. Amit az árérzékenység és a környezeti kételyek is erősítenek.
Tényleg az elektromos autózás jelenti a közlekedés fenntartható jövőjét, vagy inkább egy technológiai zsákutca, amelybe a hazai sofőrök nem szeretnének behajtani?
A Kovács Autóalkatrész Kft. legfrissebb kutatásából egyértelműen az utóbbi rajzolódik ki: a magyar autósok többsége továbbra is bizalmatlan az e-autókkal szemben.
- nem használják
- nem vennék meg
- nem bíznak sem a technológiában
- nem bírnak az infrastruktúrában
- az ellenállás hátterében azonban nem ideológiai, hanem nagyon is gyakorlati félelmek állnak
- E-autó pánik Magyarországon: Mi tartja távol a sofőröket?
- Ez az év legnagyobb filmes újítása! Itt a LED-mozi
- Gördülő Ikarus legendák érkeznek az Aeroparkba
- Varázslatos olíva liget bújuk meg Pag szigeten – Meseszép csodavilág
- Medúzacsípés – A legfontosabb teendők, ha megtörtént a baj
Mire figyelnek a magyar autósok vásárláskor:
- Hatótáv
Mekkora távot lehet megtenni egy töltéssel.
- Akkumulátor
Élettartam és csere költsége.
- Ár
A legtöbben 10 millió forint alatt keresnek modellt.
- Márka és megbízhatóság
Stabil háttér és jó szervizhálózat.
- Biztonság
Karbantartás és otthoni szervizelés biztonsága.
- Környezeti előnyök
Ténylegesen „zöldnek” kell lenni.
- Alkatrészek újrahasznosíthatósága
Hosszú távú fenntarthatóság.
A magyar autósok inkább fékeznének
„A válaszok alapján jól látszik, hogy a magyar autósok számára az elektromos járművek nem a jövő ígéretét, hanem a bizonytalanság forrását jelentik. Nem az új technológiát utasítják el, hanem attól tartanak, hogy a mindennapokban nem nyújt majd megbízható megoldást” – mondta Kovács István, a kutatást készítő Kovács Autóalkatrész alapító-ügyvezetője.
Vásárlási hajlandóság és árérzékenység
A kutatás szerint a vásárlási hajlandóság kifejezetten alacsony.
- a megkérdezettek 60 százaléka legfeljebb 10 millió forint alatti összeget szánna egy elektromos autóra
- míg 27,8 százalékuk egyáltalán nem költene rá
- a középkategóriás modellek (10–15 millió forint) iránt csupán a válaszadók 11,7 százaléka mutatna érdeklődést
A számok világosan mutatják, hogy az ár a legnagyobb akadály.
„Az autósok többsége csak akkor lenne hajlandó váltani, ha az elektromos járművek ára a belső égésű motorosok szintjére csökkenne. Az állami támogatás ugyan segíthet, de önmagában nem oldja meg a bizalmi és infrastrukturális problémákat” – hangsúlyozta Kovács István.
Márkák és bizalom
A márkák közötti versenyben a Toyotát (23,8%) és a kínai BYD-t (18%) tartják a legmegbízhatóbbnak az elektromos autózás terén. Megelőzve a Teslát (15,1%), a Volkswagent (7,4%) és a Volvót (4,4%).
A vásárlók számára nem a radikális technológiai újdonság, hanem a stabil, bevált háttér a döntő.
„Az autósok a kiszámíthatóságot keresik, még az új technológiák világában is. Azok a márkák tudják elnyerni a bizalmat, amelyek nemcsak innovációt, hanem tartósságot és könnyen elérhető szervizhátteret is kínálnak” – tette hozzá Kovács István.
Környezeti kételyek
A felmérésből kiderült, hogy a környezetvédelmi szempontok jelenleg csak másodlagosak a vásárlási döntésekben.
- a válaszadók 39,4 százaléka közepesen tartja környezetbarátnak az elektromos autókat
- míg alig több mint tíz százalékuk látja őket teljes mértékben „zöldnek”
- minden hatodik autós egyáltalán nem hisz a villanyautózás környezetvédelmi előnyeiben
- sokan elvárják, hogy az elektromos járművek alkatrészei a használat végén újrahasznosíthatók legyenek – ezt a kitöltők 59,7 százaléka tartotta kiemelten fontosnak
Ez arra utal, hogy bár a magyar autósok összességében szkeptikusak, nyitottak azokra a megoldásokra, amelyek hosszú távon valóban fenntarthatóvá teszik a technológiát.
Akkumulátor és karbantartás
A hajtóakkumulátor amortizációja szintén aggasztja a hazai sofőröket: a megkérdezettek több mint 83 százaléka számol a költségekkel. Emellett sokan az otthoni szervizelés kockázatait is hangsúlyozták: 65 százalékuk szerint az elektromos autók karbantartása egyenesen veszélyesebb, mint a hagyományos járműveké.
„A magyar autós közösség tudatos, de óvatos. Pontosan látják a lehetséges költségeket és kockázatokat, és emiatt inkább kivárnak. Ez nem elutasítás, hanem óvatosság, ami addig fog tartani, amíg a technológia nem bizonyítja be, hogy megbízható és hosszú távon is fenntartható” – mondta Kovács István.
Elektromos autó: előnyök és hátrányok – miért vonzó és miért óvatos a magyar autós:
Előnyök | Hátrányok / aggályok |
Környezetbarát, alacsony károsanyag-kibocsátás | Magas vételár, árérzékenység |
Alacsony üzemeltetési költség hosszú távon | Korlátozott hatótáv (76,8%) |
Csendes, kényelmes vezetés | Akkumulátor élettartam és költség (65,3%) |
Innovatív technológia | Szervizhálózat hiányosságai (33%) |
Állami támogatások elérhetők | Bizonytalan hosszú távú fenntarthatóság |
Kérj szakértői tanácsadást, hogy biztos legyen a választásod!
Az adatok a Kovács Autóalkatrész Kft. webáruház által végzett kérdőíves kutatási eredmény összefoglalójából származnak, amelyet több mint 1500 magyar autótulajdonos, túlnyomórészt nem fővárosban élő férfiak töltötték ki, ami azért árnyalhatja az eredményeket.
A felmérés a cég saját követőinek körében zajlott, hogy jobban megismerje autóhasználati szokásaikat. A kutatás és a szakértői tapasztalat egyaránt azt mutatja, hogy a magyar autós közösség tudatos és költségérzékeny, gondoskodik a meglévő autójáról, akár saját kezűleg is.
A vásárlók igénylik a tanácsadást és a segítséget, amelyet a Kovács Autóalkatrész is biztosít: szakértő ügyfélszolgálat várja az érdeklődők hívásait és üzeneteit.

Miklós Edit újságíró, főszerkesztő és szövegíró, a FreeMix lapcsalád alapítója. Korábban Koronczay Editként ismerhették a nézők és olvasók. Több mint 25 éve dolgozik a médiában: az Echo TV, a Duna TV és a Magyar Televízió szerkesztő-riportereként kezdte pályáját, majd a Femina és a Cafeblog újságírójaként folytatta.
Saját lapcsaládja ma már havi 3-4 milliós olvasottsággal működik. Célja, hogy hitelesen, közérthetően és inspiráló módon mutassa be a világ eseményeit. Hogy hidat építsen az újságírás és az olvasók között – hiteles, emberközeli tartalmakkal.
Miklós Edit számára fontos, hogy az információ ne csak adat legyen, hanem érték — ami segít eligazodni a mindennapokban.
A szakmája egyben a szenvedélye is.
Az infopress.hu célja, hogy hitelesen, közérthetően és inspiráló módon mutassa be a világ eseményeit.
Tematikája: érdekességek, kommunikáció, sajtó, elemzések
Miklós Edit írásai rendszeresen megtalálhatók a FreeMix lapcsalád online magazinjaiban is: