Egyre több férfi választja a retró borotválkozási élményt.
Egyre több férfi választja a retró borotválkozási élményt.

Egyre több férfi választja a retró borotválkozási élményt.

Egyre több férfi választja a retró borotválkozási élményt.

Sokan emlékeznek még az immár ikonikussá vált Barbon reklámra, amelyben a retró rajzfilmfigura Gusztáv a borotválkozással hadilábon álló szomszédjának ajánlja a Barbon borotvahabot.

Ha Gusztáv most nem is, de a Barbon visszatér, ugyanis immár újra országosan is kapható.

A Caola saját kutatása szerint a márkára még mindig sokan emlékeznek: a borotvakrémet ismerők 85 százaléka azonnal a Barbonra asszociált, ha borotvakrémről volt szó.

A Barbon a Caola cég egyik leghíresebb terméke, 1949 óta gyártja a cég. 

A borotvakrém, amelyet akkoriban a karakteres zöld csomagolásáról ismertek, már a szocialista időszakban is népszerű volt Magyarországon, az egypengés borotvák és a Pitralon arcszesz mellett jelent meg a férfiak napi rutinjában.

A termék jellemző illata – fás és citrusos jegyekkel – hozzájárult ahhoz, hogy ikonikus darabbá váljon a korszak férfi kozmetikumai között.

Az évtizedek során a termék népszerűsége megmaradt, és bár a világmárkák egy időre leszorították a boltok polcairól, a mai napig kedvelt, és már országszerte újra elérhető. 

A Barbon nemcsak egy retró borotvakrém, hanem egy szelet történelem, amely a szocialista időszak férfi kozmetikáját idézi.

Generációkon átívelő népszerűsége miatt a mai napig kedvelt választás Magyarországon, különösen a hagyományos borotválkozás hívei körében.

Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy a Caola cég saját 2024-es felmérése szerint a borotvakrémet ismerők 85 százaléka azonnal a Barbonra asszociált, ha borotvakrémről volt szó.

Az ikonikus borotvakrém azonban nem csak a nosztalgia miatt sikeres.

Hanem azért is, mert olyan különleges összetevőkkel készül, mint például a klorofill, amely természetes antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásáról ismert.

Ez az összetevő segít megvédeni a bőrt a borotválkozás során keletkező mikrosérülésektől, és elősegíti a bőr regenerálódását. A krém másik kulcsfontosságú eleme a glicerin. Ami mélyen hidratál, és a kókuszzsírsavak, amelyek táplálják a bőrt, így megelőzve a kiszáradást és irritációt. Emellett tejsavat is tartalmaz, amely segít fenntartani a bőr pH-egyensúlyát, ami különösen előnyös az érzékeny bőrűek számára.

A termék gazdag habzása és könnyű kenhetősége miatt egy vastag réteget képez a bőrön, ami megkönnyíti a penge siklását és egyúttal védi is a bőrt a vágásokkal szemben.

„A borotválkozás nemcsak a szőr eltávolításáról szól, hanem a bőr ápolásáról is. A klorofill természetes antioxidáns tulajdonságai révén segít megvédeni a bőrt a borotválkozás okozta mikrosérülésektől, és támogatja a sejtek megújulását” – mondja Dr. Bánhegyi Péter, a Caola kutatás-fejlesztési vezetője.

Lányáról nevezte el a termékcsaládot a szappanfőző mester.

A Caola története 1831-ben kezdődött, így egészen a reformkorig nyúlik vissza.  A kozmetikai és vegyipari vállalat, valamint a portfólióba tartozó termékek nagy része gyökeresen kapcsolódik a hazai ipar kialakulásához és fejlődéséhez.

A magyar kozmetikai ipar a legelső üzem megalapításával vette kezdetét. Amely Hutter József szappanfőző mester nevéhez fűződik és 1831-ben indult el.

Később Baeder Hermann a termékcsaládját a kislányáról nevezte el, aki nem tudta jól kimondani nevét a Karolát, ehelyett Kaolát mondott. Bár kis családi vállalkozásnak indult az üzem, mégis igen hamar kinőtte kereteit, 1906-ban pedig részvénytársasággá alakult.

A cég az 1930-as évekre az egyik legnagyobb forgalmú vállalat lett az országban.

Sajtóközlemény

Kép forrása: Caola

Facebook oldalunk: ITT>>>

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük