E-autó pánik Magyarországon: Mi tartja távol a sofőröket?
E-autó pánik Magyarországon: Mi tartja távol a sofőröket?

Utolsó frissítés: 2025-10-19

Bár az elektromos autók hódítanak a világban, a magyar autósok többsége továbbra is bizalmatlan. Ár, hatótáv, szervizelhetőség – ezek a tényezők tartják vissza a vásárlókat. De mi az igazság a villanyautókról, és miért várnak a magyarok? A legfrissebb kutatás most mindent elárul.

Home » E-autó pánik Magyarországon: Mi tartja távol a sofőröket?
  • Kutatás: a többség még nem kér az e-autózásból
  • Az ár és a hatótáv tartja vissza a villanyautók vásárlóit
  • A magyar autósok többsége továbbra is bizalmatlan az elektromos autózással szemben.
E-autó pánik Magyarországon: Mi tartja távol a sofőröket?
E-autó pánik Magyarországon: Mi tartja távol a sofőröket? – Kép: FreePik

Érdekes információk derültek ki a Kovács Autóalkatrész Kft. által több mint 1500 fő bevonásával végzett online kutatásból. Ismerd meg a legfrissebb kutatás eredményeit, mérlegeld az előnyöket és hátrányokat, és dönts tudatosan a következő autódról!

  • A válaszadók 96 százaléka nem használ villanyautót.
  • 78 százalékuk pedig nem örülne, ha a jövőben kizárólag ilyen járművek közlekednének.
  • A legfőbb aggályok között a hatótáv (76,8%) szerepel.
  • illetve aggodalomra d okot a válaszadók között az akkumulátor élettartama (65,3%).
  • riasztóak az emberek számára a szervizhálózat hiányosságai.
  • A magyar autós társadalom többsége óvatosan, sőt kifejezetten bizalmatlanul közelít az elektromos autózáshoz.



Kovács István ügyvezető szerint a bizalmatlanság nem ideológiai, hanem gyakorlati okokra vezethető vissza. Amit az árérzékenység és a környezeti kételyek is erősítenek.

Tényleg az elektromos autózás jelenti a közlekedés fenntartható jövőjét, vagy inkább egy technológiai zsákutca, amelybe a hazai sofőrök nem szeretnének behajtani?

Kovács Autóalkatrész Kft. legfrissebb kutatásából egyértelműen az utóbbi rajzolódik ki: a magyar autósok többsége továbbra is bizalmatlan az e-autókkal szemben.

  • nem használják
  • nem vennék meg
  • nem bíznak sem a technológiában
  • nem bírnak az infrastruktúrában
  • az ellenállás hátterében azonban nem ideológiai, hanem nagyon is gyakorlati félelmek állnak

Mire figyelnek a magyar autósok vásárláskor:

  1. Hatótáv

    Mekkora távot lehet megtenni egy töltéssel.

  2. Akkumulátor

    Élettartam és csere költsége.

  3. Ár

    A legtöbben 10 millió forint alatt keresnek modellt.

  4. Márka és megbízhatóság

    Stabil háttér és jó szervizhálózat.

  5. Biztonság

    Karbantartás és otthoni szervizelés biztonsága.

  6. Környezeti előnyök

    Ténylegesen „zöldnek” kell lenni.

  7. Alkatrészek újrahasznosíthatósága

    Hosszú távú fenntarthatóság.


A magyar autósok inkább fékeznének

„A válaszok alapján jól látszik, hogy a magyar autósok számára az elektromos járművek nem a jövő ígéretét, hanem a bizonytalanság forrását jelentik. Nem az új technológiát utasítják el, hanem attól tartanak, hogy a mindennapokban nem nyújt majd megbízható megoldást” – mondta Kovács István, a kutatást készítő Kovács Autóalkatrész alapító-ügyvezetője.



Vásárlási hajlandóság és árérzékenység



A kutatás szerint a vásárlási hajlandóság kifejezetten alacsony.

  • a megkérdezettek 60 százaléka legfeljebb 10 millió forint alatti összeget szánna egy elektromos autóra
  • míg 27,8 százalékuk egyáltalán nem költene rá
  • a középkategóriás modellek (10–15 millió forint) iránt csupán a válaszadók 11,7 százaléka mutatna érdeklődést


A számok világosan mutatják, hogy az ár a legnagyobb akadály.

„Az autósok többsége csak akkor lenne hajlandó váltani, ha az elektromos járművek ára a belső égésű motorosok szintjére csökkenne. Az állami támogatás ugyan segíthet, de önmagában nem oldja meg a bizalmi és infrastrukturális problémákat” – hangsúlyozta Kovács István.



Márkák és bizalom



A márkák közötti versenyben a Toyotát (23,8%) és a kínai BYD-t (18%) tartják a legmegbízhatóbbnak az elektromos autózás terén
. Megelőzve a Teslát (15,1%), a Volkswagent (7,4%) és a Volvót (4,4%).

A vásárlók számára nem a radikális technológiai újdonság, hanem a stabil, bevált háttér a döntő.

„Az autósok a kiszámíthatóságot keresik, még az új technológiák világában is. Azok a márkák tudják elnyerni a bizalmat, amelyek nemcsak innovációt, hanem tartósságot és könnyen elérhető szervizhátteret is kínálnak” – tette hozzá Kovács István.


Környezeti kételyek


A felmérésből kiderült, hogy a környezetvédelmi szempontok jelenleg csak másodlagosak a vásárlási döntésekben.

  • a válaszadók 39,4 százaléka közepesen tartja környezetbarátnak az elektromos autókat
  • míg alig több mint tíz százalékuk látja őket teljes mértékben „zöldnek”
  • minden hatodik autós egyáltalán nem hisz a villanyautózás környezetvédelmi előnyeiben
  • sokan elvárják, hogy az elektromos járművek alkatrészei a használat végén újrahasznosíthatók legyenek – ezt a kitöltők 59,7 százaléka tartotta kiemelten fontosnak


Ez arra utal, hogy bár a magyar autósok összességében szkeptikusak, nyitottak azokra a megoldásokra, amelyek hosszú távon valóban fenntarthatóvá teszik a technológiát.


Akkumulátor és karbantartás



A hajtóakkumulátor amortizációja szintén aggasztja a hazai sofőröket
: a megkérdezettek több mint 83 százaléka számol a költségekkel. Emellett sokan az otthoni szervizelés kockázatait is hangsúlyozták: 65 százalékuk szerint az elektromos autók karbantartása egyenesen veszélyesebb, mint a hagyományos járműveké.


„A magyar autós közösség tudatos, de óvatos. Pontosan látják a lehetséges költségeket és kockázatokat, és emiatt inkább kivárnak. Ez nem elutasítás, hanem óvatosság, ami addig fog tartani, amíg a technológia nem bizonyítja be, hogy megbízható és hosszú távon is fenntartható” – mondta Kovács István.

Elektromos autó: előnyök és hátrányok – miért vonzó és miért óvatos a magyar autós:

ElőnyökHátrányok / aggályok
Környezetbarát, alacsony károsanyag-kibocsátásMagas vételár, árérzékenység
Alacsony üzemeltetési költség hosszú távonKorlátozott hatótáv (76,8%)
Csendes, kényelmes vezetésAkkumulátor élettartam és költség (65,3%)
Innovatív technológiaSzervizhálózat hiányosságai (33%)
Állami támogatások elérhetőkBizonytalan hosszú távú fenntarthatóság

Kérj szakértői tanácsadást, hogy biztos legyen a választásod!

Az adatok a Kovács Autóalkatrész Kft. webáruház által végzett kérdőíves kutatási eredmény összefoglalójából származnak, amelyet több mint 1500 magyar autótulajdonos, túlnyomórészt nem fővárosban élő férfiak töltötték ki, ami azért árnyalhatja az eredményeket.

A felmérés a cég saját követőinek körében zajlott, hogy jobban megismerje autóhasználati szokásaikat. A kutatás és a szakértői tapasztalat egyaránt azt mutatja, hogy a magyar autós közösség tudatos és költségérzékeny, gondoskodik a meglévő autójáról, akár saját kezűleg is.

A vásárlók igénylik a tanácsadást és a segítséget, amelyet a Kovács Autóalkatrész is biztosít: szakértő ügyfélszolgálat várja az érdeklődők hívásait és üzeneteit.

By InfoPress

Miklós Edit újságíró, főszerkesztő és szövegíró, a FreeMix lapcsalád alapítója. Korábban Koronczay Editként ismerhették a nézők és olvasók. Több mint 25 éve dolgozik a médiában: az Echo TV, a Duna TV és a Magyar Televízió szerkesztő-riportereként kezdte pályáját, majd a Femina és a Cafeblog újságírójaként folytatta. Saját lapcsaládja ma már havi 3-4 milliós olvasottsággal működik. Célja, hogy hitelesen, közérthetően és inspiráló módon mutassa be a világ eseményeit. Hogy hidat építsen az újságírás és az olvasók között – hiteles, emberközeli tartalmakkal. Miklós Edit számára fontos, hogy az információ ne csak adat legyen, hanem érték — ami segít eligazodni a mindennapokban. A szakmája egyben a szenvedélye is. Az infopress.hu célja, hogy hitelesen, közérthetően és inspiráló módon mutassa be a világ eseményeit. Tematikája: érdekességek, kommunikáció, sajtó, elemzések Miklós Edit írásai rendszeresen megtalálhatók a FreeMix lapcsalád online magazinjaiban is: freemix.hu, storymix.hu, taplalekallergiamagazin.hu, egynap.hu, supernews.hu infopress.hu

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük