Egyre több férfi választja a retró borotválkozási élményt.
Sokan emlékeznek még az immár ikonikussá vált Barbon reklámra, amelyben a retró rajzfilmfigura Gusztáv a borotválkozással hadilábon álló szomszédjának ajánlja a Barbon borotvahabot.
Ha Gusztáv most nem is, de a Barbon visszatér, ugyanis immár újra országosan is kapható.
A Caola saját kutatása szerint a márkára még mindig sokan emlékeznek: a borotvakrémet ismerők 85 százaléka azonnal a Barbonra asszociált, ha borotvakrémről volt szó.
- Így tesz boldoggá az ajándékozás – Nem csak kapni, adni is jó
- Így lesz szép, tartós és igazán tökéletes a rúzs
- Hogyan formálják a jövőt a modern építészeti megoldások?
- Ha hajnali 3 és 5 között mindig felébredsz, fontos dologra figyelmeztet
- Ezek az üvegfalak előnyei
A Barbon a Caola cég egyik leghíresebb terméke, 1949 óta gyártja a cég.
A borotvakrém, amelyet akkoriban a karakteres zöld csomagolásáról ismertek, már a szocialista időszakban is népszerű volt Magyarországon, az egypengés borotvák és a Pitralon arcszesz mellett jelent meg a férfiak napi rutinjában.
A termék jellemző illata – fás és citrusos jegyekkel – hozzájárult ahhoz, hogy ikonikus darabbá váljon a korszak férfi kozmetikumai között.
Az évtizedek során a termék népszerűsége megmaradt, és bár a világmárkák egy időre leszorították a boltok polcairól, a mai napig kedvelt, és már országszerte újra elérhető.
A Barbon nemcsak egy retró borotvakrém, hanem egy szelet történelem, amely a szocialista időszak férfi kozmetikáját idézi.
Generációkon átívelő népszerűsége miatt a mai napig kedvelt választás Magyarországon, különösen a hagyományos borotválkozás hívei körében.
Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy a Caola cég saját 2024-es felmérése szerint a borotvakrémet ismerők 85 százaléka azonnal a Barbonra asszociált, ha borotvakrémről volt szó.
Az ikonikus borotvakrém azonban nem csak a nosztalgia miatt sikeres.
Hanem azért is, mert olyan különleges összetevőkkel készül, mint például a klorofill, amely természetes antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásáról ismert.
Ez az összetevő segít megvédeni a bőrt a borotválkozás során keletkező mikrosérülésektől, és elősegíti a bőr regenerálódását. A krém másik kulcsfontosságú eleme a glicerin. Ami mélyen hidratál, és a kókuszzsírsavak, amelyek táplálják a bőrt, így megelőzve a kiszáradást és irritációt. Emellett tejsavat is tartalmaz, amely segít fenntartani a bőr pH-egyensúlyát, ami különösen előnyös az érzékeny bőrűek számára.
A termék gazdag habzása és könnyű kenhetősége miatt egy vastag réteget képez a bőrön, ami megkönnyíti a penge siklását és egyúttal védi is a bőrt a vágásokkal szemben.
Lányáról nevezte el a termékcsaládot a szappanfőző mester.
A Caola története 1831-ben kezdődött, így egészen a reformkorig nyúlik vissza. A kozmetikai és vegyipari vállalat, valamint a portfólióba tartozó termékek nagy része gyökeresen kapcsolódik a hazai ipar kialakulásához és fejlődéséhez.
A magyar kozmetikai ipar a legelső üzem megalapításával vette kezdetét. Amely Hutter József szappanfőző mester nevéhez fűződik és 1831-ben indult el.
Később Baeder Hermann a termékcsaládját a kislányáról nevezte el, aki nem tudta jól kimondani nevét a Karolát, ehelyett Kaolát mondott. Bár kis családi vállalkozásnak indult az üzem, mégis igen hamar kinőtte kereteit, 1906-ban pedig részvénytársasággá alakult.
A cég az 1930-as évekre az egyik legnagyobb forgalmú vállalat lett az országban.
Sajtóközlemény
Kép forrása: Caola